دانشگاه استانبول

اطلاعات ابتدایی درباره آزمون یوس که باید بدانید

اگر شما قصد تحصیل در مقطع لیسانس و تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه داشته باشید، باید از طریق آزمون یوس در دانشگاه های دولتی ترکیه اقدام به پذیرش کنید.

آزمون یوس شامل سه مبحث ریاضی، هندسه و هوش در سطح دبیرستان است . به طور معمول شامل 80 سوال و در آزمون یوس هر دانشگاه با نسبت های متفاوت است. برای مثال در دانشگاهی تعداد سوالات هندسه بیشتر از ریاضی است و بالعکس. در معدودی از دانشگاه ها شامل مباحث بیشتری مثل فیزیک و شیمی و زیست است ( دانشگاه اژه )

هر دانشگاه آزمون یوس مخصوص به خود را دارد و برای قبولی در دانشگاه مورد نظر، حتما باید در آزمون یوس آن دانشگاه شرکت کنید. اکثر متقاضیان برای بالا رفتن شانس قبولی خود در یوس چند دانشگاه که مناسب با شرایط آنهاست شرکت میکنند ( برای مثال شهر تحصیل ، شهریه دانشگاه ، رنکینگ جهانی دانشگاه ، مورد تایید بودن یا نبودن وزارت علوم و بهداشت و یا تعداد ظرفیت رشته مورد نظر و ….)

درجه سختی آزمون یوس نسبت به کنکور ایران

سوالات آزمون یوس در سطح دبیرستان طرح میشود . اما به دلیل اینکه در آزمون یوس فقط نیاز است روی سه مبحث ریاض و هندسه و هوش تمرکز کنید ، نسبت به کنکور ایران بهتر است.

دفترچه سوالات آزمون یوس به زبان های ترکی و انگلیسی و همچنین عربی ، فرانسوی و آلمانی و به تازگی زبان فارسی ، ارائه میشود . پس نیاز به نگرانی درمورد زبان آزمون یوس نخواهید داشت!

اعتبار دانشگاه های دولتی ترکیه

تعدادی از دانشگاه های کشور ترکیه هرساله از طرف وزارت علوم و بهداشت ایران مورد تایید قرار میگیرند . این به معنا است که افرادی که در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران تحصیل کرده ، مدارک آنها در ایران دارای ارزش و اعتبار است.

افرادی که در دانشگاه های غیر تایید وزارت علوم و بهداشت تحصیل میکنند و مدرک خود را از آن دانشگاه ها اخذ میکنند، درصورت بازگشت به ایران باید مدرک تحصیلی خود را با گذراندن امتحانات به تایید وزارت علوم و بهداشت ایران برسانند.

اگر نیاز به  مشاوره شخصی و تخصصی یک فرد با تجربه در این زمینه دارید، پیشنهاد میشود با رزرو تایم مشاوره به پاسخ سوالات خود دست یابید و به شک و تردید های خود پایان دهید.

برای رزرو تایم مشاوره اینجا کلیک کنید

پیشنهاد میشود پرسش های متداول دیگر دوستان را نیز مطالعه کنید.

هم اکنون میتوانید سوالات عمومی خود را در خصوص آزمون یوس در قسمت دیدگاه برای ما ارسال کنید . سوال شما شاید سوال دیگران هم باشد😉

ارتباط با ادمین در تلگرام
ارتباط با ادمین در اینستاگرام
ارتباط با ادمین در واتس اپ

جدیدترین کتابها

keyboard_arrow_up