دانشگاه چوکوروا

تحصیل در کشور ترکیه چگونه است؟!

آزمون یوس آزمون پذیرش دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس درترکیه است . افرادی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه و اخذ اقامت دانشجویی از این کشور هستند میتوانند از طریق این آزمون اقدام کنند و در یکی از رشته های پزشکی و پیراپزشکی و مهندسی ، هنر و … در ترکیه مشغول به تحصیل شوند و از مزایای اقامت دانشجویی در این کشور بهره ببرند

تعدادی از دانشگاه های کشور ترکیه هرساله از طرف وزارت علوم و بهداشت ایران مورد تایید قرار میگیرند . این معنی اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها در کشور ایران است و دانشجویان بعد از پایان تحصیل خود در یکی از دانشگاه های مورد تایید میتوانند با مدرک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه ها در ایران مشغول به کار شوند.

آزمون یوس شامل سه مبحث ریاضی ، هوش و هندسه در سطوح دبیرستان است و متقاضیان تنها با مسلط شدن در تست های این سه درس میتوانند به تحصیل در رشته ی پزشکی و دیگر رشته ها در مقاطع لیسانس بپردازند و اقامت دانشجویی کشور ترکیه را نیز دریافت کنند

آزمون یوس در مقایسه با کنکور ایران به مباحث کمتری برای مطالعه نیاز دارد و کافیست تنها تمرکز داوطلبان به دروس ریاضی معطوف شود در حالی که در کنکور ایران بستگی به نوع کنکوری که میدهید شانس قبولی شما در بعضی از رشته ها وجود دارد ( کسی که کنکور ریاضی میدهد شانس قبولی در رشته پزشکی را ندارد) اما در آزمون یوس این شانس برای تمام متقاضیان یکسان است و تنها معیار مهارت شما در سه درس ریاضی ، هندسه و هوش است.

نمونه سوال های سالهای گذشته ی یوس را میتوانید از اینجا دانلود کنید 

هر دانشگاه آزمون یوس مخصوص به خود را دارد و برای قبولی در دانشگاه مورد نظر خود حتما باید در آزمون یوس آن دانشگاه شرکت کنید. اکثر متقاضیان برای بالا رفتن شانس قبولی خود در یوس چند دانشگاه که مناسب با شرایط آنهاست شرکت میکنند ( برای مثال شهر تحصیل ، شهریه دانشگاه ، رنکینگ جهانی دانشگاه ، مورد تایید بودن یا نبودن وزارت علوم و بهداشت و یا داشتن ظرفیت رشته ها در آن سال تحصیلی _ زیرا شهریه ها و ظرفیت رشته های مشخص شده برای دانشجویان خارجی هرساله شامل تغییراتی میشوند)

برای یافتن دانشگاه های مد نظر خود و مناسب با شرایط خود میتوانید از مشاورین ما کمک بگیرید . این کار به شما کمک میکند که از خرج هزینه اضافی در ثبت نام یوس دانشگاه های نامربوط بپرهیزید و بهترین دانشگاه متناسب با شرایط خود را بیابید.

برای رزرو وقت مشاوره کلیک کنید

ارتباط با ادمین در تلگرام
ارتباط با ادمین در اینستاگرام
ارتباط با ادمین در واتس اپ

جدیدترین کتابها

keyboard_arrow_up