رشته مهندسی نقشه برداری در ترکیه

تحصیل رشته نقشه برداری در ترکیه

رشته مهندسی نقشه برداری چیست؟

مهندسی نقشه برداری فرآیند اندازه گیری و تجزیه و تحلیل سطح زمین با استفاده از روش های مختلف و تبدیل آن به نقشه با بکارگیری و برنامه ریزی اطلاعات به دست آمده توسط مهندسان نقشه برداری در محیط های دیجیتال است. هدف دپارتمان مهندسی نقشه برداری آموزش افرادی است که می توانند از فناوری های معاصر با موفقیت استفاده کنند و به این بخش و مؤسساتی که در آنها کار می کنند منتفع و کمک کنند و آنها را وارد این بخش کند.

دوره تحصیل در گروه مهندسی نقشه برداری چند سال است؟

تحصیلات 4 ساله در مقطع کارشناسی در گروه مهندسی نقشه برداری ارائه می شود. برای فارغ التحصیلی، دانشجویان باید 240 واحد ECTS را بگذرانند و شرایط فارغ التحصیلی دانشگاه خود را برآورده کنند.

دروس گروه مهندسی نقشه برداری چیست؟

دانشجویان دپارتمان مهندسی نقشه برداری در طول تحصیلات 8 ترم خود با دروس دقیق و علمی در مورد علوم پایه مهندسی و نقشه برداری مواجه خواهند شد. برای دانشجویان آینده نگری که گروه مهندسی نقشه برداری را در لیست ترجیحی خود دارند:

  • برنامه نویسی برای مهندسی نقشه برداری،
  • اطلاعات کاداستر،
  • قانون املاک،
  • سیستم های اطلاعات جغرافیایی،
  • فتوگرامتری،
  • تکنیک های تحلیل جغرافیایی،
  • اندازه گیری های مهندسی کاربردهای اندازه گیری،
  • نقشه کشی،
  • احتمالات و آمار تا مهندسی نقشه برداری

افراد متقاضی در طول دوره ی 4 ساله ی تحصیل خود مسئول بسیاری از دروس دیگر خواهند بود. در صورت گذراندن این دوره ها با موفقیت، مدرک «لیسانس مهندسی نقشه برداری» را دریافت خواهند کرد. به افرادی که مدرک خود را دریافت می کنند عنوان «مهندس نقشه برداری» داده می شود.

فارغ التحصیل رشته مهندسی نقشه برداری چه می کند؟

مهندسان نقشه‌برداری با انتقال اطلاعاتی که در نتیجه اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل سطوح زمین توافق شده با روش‌های مختلف به در برنامه های دیجیتالی و کامپیوتری به دست می‌آورند، نقشه‌ها را ایجاد می‌کنند. به غیر از ایجاد نقشه، این مهندسان را می توان در زمینه هایی مانند مدیریت پروژه و مطالعات تحقیق و توسعه نیز یافت.

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان گروه مهندسی نقشه برداری چیست؟

پس از فارغ التحصیلی، مهندسان نقشه بردار می توانند در بخش خصوصی و دولتی جایی پیدا کنند. مهندسان نقشه بردار می توانند در ساخت پل ها، بزرگراه ها، سدها و ساختمان ها شرکت کنند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی کار کنند. برای بهره مندی از فرصت های شغلی در موسسات دولتی، نمره کسب شده از آزمون گزینش پرسنل عمومی (KPSS) تعیین کننده خواهد بود.

برای تحصیل در رشته نقشه برداری در ترکیه، ملزم به دادن آزمون یوس ترکیه و قبولی نمره لازم برای ورود به دانشگاه های دولتی هستید.

برای ثبت نام ازمون یوس روی لینک کلیک کنید

 برای دریافت مشاوره برای تحصیل رشته  نقشه برداری در دانشگاه های ترکیه در مقطع لیسانس بر روی لینک کلیک کنید و یا از پایین صفحه به پشتیبان یوستانبول در واتساپ پیام ارسال کنید. 

جدیدترین کتابها

keyboard_arrow_up